Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Co se týká vykání a tykání, beru to čistě pocitově. :-) Pravidla moc neřeším.

A dokonce mi dělalo dobře některým mužům, i když byl náš vztah důvěrný, určitou dobu vykat.

Zažila jsem i případ, kdy si babička s dědečkem mého spolužáka vykali v manželství celou dobu. Pocházeli, tuším, z Černé hory a nepřišlo jim to divné.

3 1
možnosti
Foto

taky jsem vykací...je to napínavější ;-)

4 1
možnosti
ZZ

Jsem poměrně zvyklá pohybovat se v kolektivech, kde jsou lidi mladší i starší, než já, přičemž vzhledem k neformálnosti prostředí se tam až na pár výjimek prostě tyká, na praxi mi pak taky většinou nabízeli tykání... Proto mi pak někdy dělá trochu problém vykat, zejména lidem, co jsou zhruba stejně staří (spíš mladí :-)), jako já...

3 0
možnosti
Foto

;-D Já radši mlčím, ale na má slova dojde ;-D

7 1
možnosti
JS

No jo, ty jsi ale konzervativní tykadlo! ;-D

6 0
možnosti
Foto

Mně se docela zamlouvá používání křestního jména + vykání. Případně, podle úcty k dané osobě, pane/paní. Už proto, že to nesvádí k záměně pátého pádu za první, což se v případě příjmení stalo jakýmsi příšerným nešvarem.

18 1
možnosti
JK

J78a22n 36K31l26e85i89n

25. 4. 2013 14:40

Dovoluji si podotknout, že ve španělštině se tykání vyjadřuje 3. osobou jednotného čísla - tedy onikáním, které z češtiny vymizelo asi před 150 lety. I vykání se provádí v 3. osobě, ale množného čísla a oslovení je Usted (jednotné číslo), Ustedes (při oslovení více lidí). V písmu se používá zkratka Ud. Toto oslovení je krácením starého obřadného oslovení Vuestra Merced (Vaše Milost). R^

1 0
možnosti
Foto

3. osoba jednotného čísla je "onkání", které se používalo pro komunikaci s lidmi výrazně níže postavenými ("šla sem", například na panskou). Onikání je 3. osoba množného čísla ("kdyby byli tak laskavi a posadili se sem, pane XY").

11 0
možnosti
Foto

Proč ne radši jako v angličtině? Tam si zase všichni vykají a tyká se zcela vyjímečně, většinou jen pánubohu.

8 1
možnosti

V angličtině se za tykání považuje oslovování křestním jménem

1 2
možnosti
JP

Chtěl bych holka mít TVÉ problémy

2 4
možnosti
Foto

Teď jste mi připomněl jeden stařičký vtip: "Už je tam, paní radová, můžeme si tykat.":-)

13 1
možnosti