Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

mezi hodináři je běžnější ti tikat

4 2
možnosti
VS

ZDRAVÍM nebo DOBREJ je pak největší obludnost a hulvátství, nejistota v hierarchii. Na vedoucích postech pak naprosto zrůdné. Copak už nikdo neumí používat má úcta, rukulíbám nebo servus/služebník?

1 2
možnosti
DU

D38a97v96i14d 48U98r56b97a33n

27. 4. 2013 21:51

Haha presne... to se pouziva i kdyz clovek nevi jestli tykat nebo vykat :)))

0 0
možnosti
Foto

Líbí se mi, jak je ta úvaha hezky, důmyslně a vtipně napsaná. A na dobré téma.

3 2
možnosti
LH

Kamila Branna

"... Nebudeme si tykat? ..."

Rozhodně ne, na to se málo známe.  :-)

František Berda

"...Já naopak považuji "chtěnou komunikační bariéru" za naprosto legitimní postoj k otázce vykání/tykání. Jasně tím provádím selekci, koho si pustím k tělu..."

Souhlas  R^

7 2
možnosti

Pracoval jsem ve firmě, kde si mezi sebou tykali všichni. Nebyla to zrovna malá firma, kolem 1500 zaměstnanců. A naprosto mi to vyhovovalo. Nevznikaly tam žádné problémy, že by člověk řešil jestli si s někým tyká nebo vyky, že by si to omylem spletl, ani že se dva zdraví na půl huby, protože nevědí zda si říct ahoj či dobrý den a tak projistotu použije univerzální, ale naprosto hrozný výraz "zdraím" :-).

6 3
možnosti

Já to považuji ze docela rozumné, pracuji už ve 3tí IT firmě, kde je to zavedeno a nevidím v tom žádný problém. A to už jsem chvílku v důchodovém věku. Odstraní to věčnou nejistotu, komu vykat, komu ne, kdy začít, jít se na to nejdřív napít a potykat si - to už je nejblbější řešení. Ale chápu, že trochu jiná atmosféra je v počítačové firmě a jiná v nemocnici, kde asi nebude nová sestřička tykat primáři. Pro zajímavost: v jedné z těch firem nový ředitel odmítl, aby se mu tykalo, napsal mail, že chce být oslovován "vy Pavle". Celkem mi to bylo jedno. Za půl roku byl odejit, když se prý provalilo, že byl agent STB a firma se nemohla tudíž ucházet o citlivé zakázky:-)

7 2
možnosti
DU

Vykání je "důležité", neboť některým lidem dodává pocit sebedůležitosti, pro jiné znamená chtěnou komunikační bariéru a pro jiné (a jedině tam s tim souhlasím) je to výraz úcty.

7 2
možnosti
FB

Já naopak považuji "chtěnou komunikační bariéru" za naprosto legitimní postoj k otázce vykání/tykání. Jasně tím provádím selekci, koho si pustím k tělu. A co se týká formy oslovování mimo komunity (rodina, kolegové, kamarádi), naprosto nechápu, proč by mi měl cizí člověk (taxikář, prodavač, lékař, úředník atd.) tykat. Nebo Vám přijde normální, že by Vás kupř. úředník z městského úřadu oslovil stylem: "Tak pojď, Davide, s tou žádostí, podívám se, jestli to máš správně vyplněné.";-)?

7 0
možnosti
FE

Vykání bych nerušil už proto, že kdejaký hehula se snaží na internetu tykat diskutujícím, aniž jim byl představen, aniž by s nimi popásal svá housata. Ctěme tradice. Nedělejme z křupanství normu.

12 6
možnosti
DU

To, že je něco tradice, ještě neznamená, že to není hloupost. Svět i lidé se vyvíji a lidé dělají hodne křupanských věcí, že tykání se slušnou mluvou je myslím to nejmenší zlo, navíc by lidi mohlo přitáhnout "k sobě" a to by minimálně náš národ potřeboval jako sůl.

2 7
možnosti
MN

Já mám s tím ty/vykáním zajímavou příhodu. Nastoupil jsem do svého prvního zaměstnání a tam jsem spolupracoval s jedním asi o 20 let starším kolegou. Vykali jsme si. A pak na jedné služební cestě sedíme spolu s dalšími kolegy u piva a došli jsme k tomu tykání. A on mi říká: no já nevím proč jsi mi už dávno netykal? A já na to: protože jsi starší a myslel jsem si že tykání by měl navrhnout starší. On vykulí oči a povídá: no já jsem čekal na tebe a když jsi mi furt vykal tak jsem si myslel že jsi nafoukaný inženýr. V ten moment jsem zase kulil oči já. Takhle zvláštní argumentaci ty/vykání jsem do té doby neslyšel, ale je fakt že později jsem se s něčím podobným ještě v dalších zaměstnáních setkal.

Prostě dělníci si potykají razdva, SŠ jak kdy, VŠ už s tím dělají delší proces ;-D.

No prostě byli jsme s tím kolegou oba asi z jiné planety ale vycházeli jsme i potom spolu velmi dobře.

8 0
možnosti
JZ

J21a47n 14Z56e80l93e38n36k11a

25. 4. 2013 19:57

No... vykání mezi vrstevníky ve dvaceti - s tím jsem se tedy nesetkal. U mladých lidí mi přijde naprosto normální, že si běžně tykají. Taky ta pravidla moc neřeším, záleží na intuici a na situaci.

2 0
možnosti
TH

pokud se neznaji, tak samozrejme vykani.

2 1
možnosti